Jeg rir to hester

Som lærere flest prøver jeg gjerne noe nytt fordi jeg vil bruke det i undervisning. Nå starter jeg blogg fordi jeg vil at høstens tredjeklassinger skal publisere historiearbeidet sitt på nett. Det kan sikkert bli både to og tre bloggingser om det senere, men det er altså det som er den direkte årsaken til at jeg tar et par nølende skritt inn i bloggland.

«Et par» fordi jeg parallelt med denne bloggen har starta en i Posterous. Jeg har blitt anbefalt begge og vil gjerne teste begge selv. Jeg regner med at jeg naturlig faller ned på en av dem etterhvert. En forskjell sto klart for meg umiddelbart: Posterous er fantastisk enkel og kjapp å publisere på, mens wordpress har mer funksjonalitet og virker umiddelbart mer seriøs. Kanskje ikke tilfeldig at det er i wordpress jeg for første gang forsøker å skrive noe meningsfylt, mens http://magnushs.posterous.com/ foreløpig bare kringkaster et fjollete bilde av meg selv.

Likevel, jeg holder det helt åpent hva som blir mitt bloggerhjem etterhvert (og fortsatt hjemløshet er også en option). Det er også åpent hva elever vil foretrekke, selv om jeg der holder en knapp på Posterous.

Legg igjen en kommentar

